Friday, July 20, 2012

#01 Ramadhan kareem 2012

Salam,


Ramadhan is just around the corner.. eh! no! besok dh ramadan dude.. = )


i am so happy to see you R-A-M-A-D-H-A-N.. (see my effort in writing you name!)


yela mane tak happy nye..
macam macam kite bole gain in this holy month..
i mean amal yang terlalu banyak bole dilakukan yang diberi ganjaran yang maha hebat! terawikh wey! how i miss terawikh.. siesly..
lepas berkahwin i still got the chance to terawikh at masjid..
tapi nye bile dah ade Lil'A aku tidak lagi berpeluang nak buat kat masjid..
sedih sedih sedih..
yela sape nak jage kan Lil'A kan.. 
to be honest i really do enjoy gi semayang terawikh kt masjid..especially masjid UDA..
zaman-zaman anak dara la.. 
as me mom duk uda..
so nanti lepas buke..cepat-cepat kemas meje..
siap-siap berjalan kaki ke masjid.. 
termengah mengah sampai masjid trus buat maghrib.. 
then bace quran mane sempat trus jemaah skali isya and follows by terawikh.. best je..
we got to meet new people kan? macam macam orang kite jumpe.. the feeling is nice.. 
the feeling which i feel so close with our Creator.. ya Allah sesungguhnya aku suka kan perasaan itu!


but eversince ade Lil'A memang tak dapat pergi..
and..
the following year lagila tak best ramadan aku..
sebabnye dalam tempoh berpantang.. pantang hokeh! 
hazab tak hazab la..
eh tapi hazab tu part nye sket jela..
aku lebih bersyukur dengan kehadiran orang baru dalam keluarga kecil kami..
which is our dearly Lil'M = )
alhamdulillah..
another joy brings huge smiles on our lil family..
Lil'M joins us which makes us a one completes family..
Mami + Dedi + Lil A + Lil' M
siesly macam bersyukurla..
aku dah ade sepasang anak..
alhamdulillah!


ekceli aku ade one sad story that happens in these past few weeks.. 
that really gives some impact on me.. tapi..ape pun aku terime ketentuan dari-Nya dengan hati yang terbuka.. aku percaya segala yang telah di rencanakan-Nya adalah yang terbaek untuk aku.. pasti! nantila aku cite pasal tu..


sekarang ni aku rase biarlah aku nak rase mood gembira menerima kedatangan ramadhan..


Selamat menyambut ramadhan Kareem!
semoga kite akan mendapat keredhaan dan keberkatan serta berjaya memperolehi sebanyak ganjaran yang mungkin di bulan yang mulia ni..
kene tamak wey kumpul ganjaran.. gelojoh gelojoh jugak kumpul amal tu tapi biarlah dengan niat yang ikhlas dan suci .. amin.. 


p/s: slide beribu beribu makanan sedang lalu lalang kat kotak minda aku ni.. slurppsss....!

No comments: