Wednesday, December 14, 2011

#01 otak kosong

salam.. today is wednesday.
normally it shud be called wordless wednesday..
tapi tak bole la nak kene tulis jugak ni..


erghh....
ok nak mngeluh panjang rasenye..
pagi tadi, pas anta Lil'M ke babysitter,
tengok ade blinking icon minyak tu..
eh?
minyak masih separuh lagi..
so kenapekah?
takpela depan ade stesen petronas..
kite isi kasi penuh dulu..
mane tau ade masalah kt jarum meter tu ke kan..


ok minyak dah penuh..
kenape masih blinking lagi?
ok stress di situ..


park tepi..
instinct mengatekan minyak itam kot..
sebab memamg macam leaking pun..
skali check..
bwh level minimum..
nice!!


masuk dalam kedai mesra tu..
kot kot la ade yang tau pasal kete ke kan..
skali non -ado!
arghh...


trus call abah..
bla bla bla.nak jalan kene.isi minyak itam sendri..bla bla bla
like what??
manela tau pasal kete bah..
msuk kedai lagi..
nak sejukkan badan berangin berpeluh ..eh completela..


call Mr.M.. ok die datang..tapi untuk?
die sendiri tak tau pasal kete..
korang rase best ke ade laki tapi tak tau hal kete..
sebab normally laki mesti tau hal kete kan? tak banyak sikit la kan..?
kan? betul kan?
memang double nice la kn..


toleh kanan kiri, nampak lecturer aku dulu..
dengan muke kerang busuk try tanye die..
hehe ok die tolong bitau mane nak isi sume la..
aku topap 1litre minyak itam je dulu..
bole la..buat jalan sampai ke opis..
intentionnye nak suh mekanik bawah opis tengokkn..


so tunggu Mr.Mafia sampai, he tag along belakang kete aku..
sampai flyover skudai jem la plak..
dem sungguhla..
pastu blinking balik..
arghh...


memang  tak bole teruskan ni..kne pull over ni.
park tepi esso eh ke mobil? before skudai parade tu..
call abah mintak tolong amek and tengokkan kete nanti..
aku dah lambat sangat dah ni..
mane arini sambung ISO audit semalam lagi..
and aku ialah QMR.. sekian..
so naek kete ngan Mr.Mafia..lepas sket je skudai parade baru pasan hp mcm takde..
try call memang tak dengar ringing..
wahh triple nice nice nice la..
tinggal dalam kete rupenye.. sialpalis tol!


u-turn tun aminah pun bersengguk kot..
"ya Allah ujian sempena ape yang kau nak tunjukkan aku ni.." (dlm hati ni)


setelah adegan u-turn-tempoh-jem-smule,
akhirnye sampai opis jgk..alhamdulillah..
terkocoh-kocoh naek jumper auditor yang dah sampai dekat sejam kot..
fuuhhhhhhhh....


abah call.. tanye tu ni.. hmm...
mintak tolong Mr.Mafia attend kn kete tu kan..
yela name pun laki kan.. pastu tengah cuti kan..
so ape salahnye amek inisiatif tengokkan or setelkan kete tu..
die tadi ke kulai terus bawak Lil'A skali..
(info: umah mak die di kulai)
ok meset Mr.Mafia..
skali die balas tengokla camne..sebab macam bz nak setelkan assignment (mind you that die sambung master).. n mane Lil'A keep on clinging dengan die lagi.. so rase macam tak boleh nak tolong..
terkedu aku bace meset camtu..
to be honest menitik sket kot air mate ni..
hmm.... ape yang aku rase? tuhan jela yang tahu..
hmm...




abah call datang nak amek kunci kete..
pastu kenela sedas tazkirah..
"apsal laki kau tak bole nk tolong?"
"aku tengok ape2 kalau hal kete kau yang setel sendri"
"atau aku yang kene buat"
"tapi tak pelah selagi aku ade and mampu tolong tak pe"
bla bla bla..




(tunduk dengar redha jela)




tapi..
betul pun kot kate die..
aku rase tak penah kot Mr.Mafia tolong aku setelkan or tolong aku selesaikan masalah yang berkaitan kete aku..
bukan patut isteri bole bergantung harap pada suami ke kalau hal-hal2 kete ni..
idakler sampai aku nak die jadi mekanik..
tolong ade inisiatif tuk 'carikan' mekanik tuk setelkan kete tu daripada tersdai kt stesen minyak tu jek..
pun.........tak bole nak fikir ke ek?
hmm.....takpela pikir baek..kalau aku setelkan sendiri aku bole tahu serba sket hal kereta bukan?
hmmmmmmmmmm......................................

No comments: