Thursday, December 29, 2011

#03 pagiiiiiiiiiii = )

wah title macam happy sangat kan..


baru lepas bekfas kat kedai mamak ujung opis nun..
menu sihat pagi ini:
1. roti telur sekeping
2. teh tarik satu (ofcoz)
sihat bukan? (-.-")
rasenye tu memang menu stended tetiap pagi..
3hari dalam seminggu mesti bantai roti canai..
menu die tak roti telur sekeping aku order roti kosong 2 keping..
2 keping ye bukan sekeping..
aku adalah pentamak..
hahaha
air pun 2 option je..
tak teh tarik mesti nes tarik..
senang je nak tekel aku kalau pagi-pagi ni..
erk..tekel?
perasan sangat kau pompuan ade hati pikir orang nak tekel..
anak dah due kot..
hahahahaha sile abaikan..
ok pastu bile tengok badan tebal, perut buncit,
sampai tak tau beze mane tetep mane perut..
mr.mafia jugak terpakse tadah tinge dengar aku meraung..
kalau die tau aku nye menu pepagi camne..
alamat carutan la jela aku patut terime
naseb die tak tau ..
sebab selame ni kalau aku ngadu,
die comfort kan cakap
"ala you anak dah due, tak pela"
dalam hati aku,
takde rase bersalah langsong..
aku macam ni sebab dah beranak due..
tanam azam sok bole mkn roti canai 2 keping lagi dengan teh tarik kaww!
hahaha


eh tapikan,
kalau pepagi ni aku makan tu masuk opis je dengan pantas terus ke toilet..
lawas kot..
tambah lagi satu point tak pe sarapan begitu ..
hahaha
eh ok ape, makan makan pastu kuakan balik..
kire even la..
hew hew hew


eh keje berlambak ni..
tender mid january nak kene kua..
baru structure je measured ni..
tu pun baru2 start je..
dah la sekarang ni mane bole nak balik lambat-lambat ni
ade si kecil Lil'M..
memang tak la..
dulu zaman-zaman bujang dulu..
biase je hari-hari balik kol 12malam..
ade sampi cecah 3pagi sume..
sabtu ahad pun aku bantai keje sampai malam..
mase zaman sibuk dengan prjek oversea dulu..
ok je..
aku takde masalah keje camtu..
yela daripada tak buat ape kan..
aku rase since dah ade Lil'A lagi aku dah tak stayback langsong..
nak datang sabtu pun takde maknenye..
yela fully bf kan ..so wiken ni la nk ade bonding lebih sket dengan anak..
bile Lil'A dah start formula tp aku dah start preggie Lil'M adela skali skala
tapi bole kire kot..
lagi pun takde keje yang time frame die singkat..
sumenye still bole siapkan within the normal working hours..


ni la satu tender yang macam terpakse stay back..
but i could not do that, tak dapek la nak buat camtu..
Lil'M still kecik..
baru 4bulan kot..
so pas amek dari bbsitter trus nak mngempeng jek..
tp sabtu ni aku terpakse jugak datang ..
half day pun jadila..
so tadi pagi terkulat kulat nak cakap ngan bbsitter..
segan tau ai..
muke bbsitter pun dah len sket..
yela slame ni anta senin sampai jemahat jek..
skali kene sabtu pun anta jugak..
ai is tebalkan muke jela..
lepas cakap cepat cepat masuk kete..
bedebo ni..
tapi ai is lega..
biorla famili die nak kate ape..
(derang mengate aku dapat pahale bukan? haha)
maafkan saye ye makcik bbsitter..


eh ok la nak buat keje ni..
dengar pintu, macam boss je masuk tu..
bai!

No comments: